Resolusi Perjalanan Romantik Bersama Si Dia


Tahun baru bermakna peluang untuk permulaan yang baru. Anda boleh memulakan tahun baru ini dengan membuat beberapa resolusi perjalanan bersama-sama, tanpa mengira masa dan kekangan bajet anda. Singkirkan tabiat perjalanan lama dan buat beberapa yang baru! Biarlah ini menjadi tahun rancangan perjalanan anda fokus pada kesenangan, fantasi, dan perayaan!

(1) Kami akan merancang percutian sebenar. Tidak, ia tidak perlu menjadi pelayaran dunia atau percutian kelas pertama (tetapi jika anda mampu membelinya, apa yang anda sedang menunggu?) Ia harus menjadi percutian yang jujur. Tiada telefon bimbit, tiada komputer riba. Tandakan tarikh pada kalendar dan simpannya sama seperti anda akan menyimpan janji temu perniagaan. Perniagaan perjalanan romantis, bagaimanapun, adalah satu keseronokan dan satu aktiviti yang boleh diramalkan oleh anda berdua.

(2) Kami akan saling terlibat dalam perancangan perjalanan. Selalunya, satu rakan mendapat pekerjaan untuk merancang perjalanan ... dan tugas itu menjadi cepat. Rancang perjalanan anda bersama-sama! Antisipasi adalah separuh keseronokan. Lawati ejen pelancongan. Kumpul brosur. Beli buku panduan. Sewa video mengenai destinasi anda. Cari di internet untuk maklumat.

(3) Kami akan melakukan sesuatu yang tidak pernah kami lakukan. Di sini anda boleh menjadi ringan - atau liar - seperti yang anda berani. Pergi ke arung jeram. Sewa bot rumah. Ambil perjalanan belon udara panas. Luangkan waktu malam di tempat tidur dan sarapan tempatan. Belajar menyelam skuba. Tarian sepanjang malam di bawah bintang-bintang. Pilihan adalah milik anda.

(4) Kami akan mengambil satu percutian mini setiap bulan. Sama ada untuk malam atau hanya untuk malam keluar, merancang satu keping kecil bercuti setiap bulan. Satu-satunya aturan: anda mesti berpura-pura bercuti. Tempah waktu malam di tempat tidur dan sarapan tempatan. Panggilan hotel tempatan anda dan ketahui malam-malam mereka yang tidak sibuk (di bandar berorientasikan perniagaan, biasanya hari Jumaat dan Sabtu) kemudian merancang percutian romantis yang pendek.

(5) Kami akan pergi ke sekurang-kurangnya satu festival. Acara khas berlaku di hampir setiap komuniti di seluruh dunia. Apa pun minat anda - dari menari persegi ke bangunan sandcastle - anda akan menemui perayaan yang merayakan dengan sehari atau dua keseronokan dan makanan. Sekiranya anda tidak mempunyai masa atau belanjawan untuk pergi jauh, hubungi ruang dewan perdagangan atau pejabat pelancongan dalam perjalanan sehari di rumah anda untuk acara kalendar mereka. Sekiranya anda boleh, semak perjalanan anda ke hujung minggu yang panjang.

Comments

Popular posts from this blog

Homestay Suria Apartment Blok A BMLR

UNIT STUDIO

UNIT RUANG TAMU + 2 BILIK